Οι Ελληνες σχεδιαστές μόδας δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους ξένους

greek_fashion1

Η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας, Athens Xclusive Designers Week, στο πλαίσιο ενίσχυσης των δραστηριοτήτων της και παραμένοντας πιστή στον πρωταρχικό της στόχο, την προβολή και υποστήριξη των Ελλήνων σχεδιαστών σε πολλαπλά επίπεδα, δημιουργεί για πρώτη φορά το Greek Fashion Pop-Up Store, το οποίο φιλοξενεί αποκλειστικά Έλληνες σχεδιαστές ρούχων, αξεσουάρ και κοσμημάτων και λειτουργεί από 25 Μαΐου έως 14 Ιουνίου, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall.

Οι πλέον ταλαντούχοι Έλληνες σχεδιαστές αποδεικνύουν για ακόμα μία φορά ότι η µόδα µε άρωµα Ελλάδας είναι στα καλύτερά της και διεκδικεί µε αξιώσεις θέση στο παγκόσµιο fashion στερέωµα. Στα ρούχα που σχεδιάζουν υπάρχει το όνομά τους. Παράγουν λίγα κομμάτια κάθε σεζόν, τα οποία προορίζονται για ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Το ατελιέ τους λειτουργεί τις περισσότερες φορές ως χώρος πώλησης των δημιουργιών τους, ενώ οι ίδιοι παίζουν τον ρόλο του πωλητή. Οι «ανεξάρτητοι» σχεδιαστές μόδας τα κάνουν όλα και συμφέρουν.

Το Eλληνικό brand ρούχων «La Vaca Loca» είναι η ευτυχής εξέλιξη μίας οικογενειακής επιχείρησης που πήρε τη δημιουργικότητά της στα σοβαρά. Μητέρα και κόρη, ένωσαν τις ματιές, τις γνώσεις και την εμπειρία τους και πήραν μαζί τον δρόμο που τους οδήγησε, το 2007, στην γέννηση του brand όπως το ξέρουμε σήμερα.

greek_fashion2

Η βασική φιλοσοφία πίσω από τη «La Vaca Loca» είναι η αγάπη για το χειροποίητο, καλοφτιαγμένο ρούχο, τα ευγενικά υφάσματα με φυσική υφή που αγκαλιάζουν το σώμα – μετάξι, βαμβάκι, μαλλί καθώς και καινοτόμα τεχνολογικά συνθετικά υφάσματα που εκτοξεύουν τη δημιουργική σκέψη.

Ο στόχος πίσω από κάθε νέα συλλογή είναι η εξερεύνηση της διαχρονικής θηλυκότητας και η προσέγγιση του ρούχου ως φορέα ελευθερίας για το γυναικείο σώμα και για τη διαμόρφωση του στιλ. Ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από την ανάγκη για λιτότητα, ελεύθερες φόρμες και χρηστικότητα.

greek_fashion3

Ποιο θεωρείτε πως είναι το βασικό χαρακτηριστικό που έχει ή πρέπει να έχει κάποιος που ασχολείται με τη μόδα;

Οι περισσότεροι άνθρωποι που ασχολούνται με τη μόδα δεν έχουν περάσει απαραίτητα μέσα από μια εμπειρία εκπαίδευσης σε αυτή. Το κοινό τους σημείο είναι η ευαισθησία. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό που τους ωθεί στην παρατήρηση του περιβάλλοντος, την αφομοίωση των εμπειριών και των εικόνων του παρελθόντος και του παρόντος αλλά και τον οραματισμό του μέλλοντος. Πιστεύουμε πως το πιο βασικό χαρακτηριστικό που χρειάζεται κάποιος που ασχολείται με τη μόδα, είναι να έχει τη δυνατότητα να φανταστεί τον εαυτό του, αλλά και τους άλλους, «αλλιώς» όπως πραγματικά είναι, έξω απο τη νόρμα της κοινωνικής εικόνας. Να είναι τολμηρός αρκετά ώστε να πειραματίζεται ψάχνοντας να βρει τους τρόπους να εκπλήξει τον εαυτό του.

Τι θα λέγατε στα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τον χώρο; Είναι εύκολο στην εποχή που διανύουμε;

Σε όλα τα νέα παιδιά θα λέγαμε να κρατηθούν γερά από τα όνειρά τους, να τα κοιτούν στα μάτια με ευθύνη και ετοιμότητα. Κανένας χώρος δεν είναι εύκολος όταν ξεκινάς, αλλά κανένας στόχος δεν είναι άπιαστος αν τον σέβεσαι και εργαστείς σκληρά για αυτόν. Σε πολλές περιπτώσεις, η εποχή που διανύουμε γίνεται ευκαιρία να πιστέψουμε περισσότερο στον εαυτό μας και να ενδυναμώσουμε το χαρακτήρα μας. Αν θα δίναμε μια συμβουλή, αυτή θα ήταν, όσο είναι δυνατόν, να μην αλλοιώνουν την προσωπική τους ματιά από τις τάσεις της μόδας αλλά και τις αναταράξεις της αγοράς. Είναι σημαντικό να έχεις τοποθετηθεί εσωτερικά απέναντι σε αυτό που πας να «συναντήσεις». Θα σε δεχτεί καλύτερα.

greek_fashion4

Η αγάπη σας για τη μόδα πώς διατηρείται;

Δεν το είχαμε σκεφτεί ποτέ έτσι! Ίσως το ότι δεν την εγκαταλείπουμε δεν έχει να κάνει μόνο με την αγάπη αλλά με το ότι η μόδα, είναι μια ζωντανή τέχνη με φόρμες, χρώματα, υφάσματα και αισθήσεις. Οπότε αν χρησιμοποιήσουμε την αναλογία της τέχνης, θα θέλαμε αυτά που φτιάχνουμε να δημιουργούν συναισθήματα – νέα ή οικεία. Οι πραγματικά δημιουργικές στιγμές μέσα στη διαδικασία της δουλειάς μας δεν είναι πολλές, αλλά προσφέρουν ένταση και την ευκαιρία για την αναζήτηση της τελειότητας, του πειραματισμού, της αισθητικής και ψυχικής ολοκλήρωσης. Καθώς αυτές οι αναζητήσεις δεν ικανοποιούνται ποτέ απόλυτα, συνεχίζουμε, ψάχνουμε, προσπαθούμε και επιμένουμε.

Υπάρχει κάτι το οποίο κατά τη γνώμη σας λείπει από την υψηλή ραπτική στην Ελλάδα;

Η υψηλή ραπτική φέρνει στο μυαλό μας κάτι πολύ συγκεκριμένο και κάτι με το οποίο δεν ασχοληθήκαμε ποτέ, οπότε ίσως δεν είμαστε αρμόδιες στο να εκφέρουμε άποψη. Αν κάτι λείπει από την Ελλάδα, στους περισσότερους τομείς που αφορούν στην καινοτομία, στο design και στην επιχειρηματικότητα, είναι η μέθοδος με την οποία θα αξιοποιήσουμε το πλούσιο δημιουργικό και διανοητικό δυναμικό προς όφελός μας. Υστερούμε στο να αναγνωρίσουμε τα ταλέντα και τις ικανότητες των Ελλήνων εγκαίρως, με αποτέλεσμα να μας γλιστρούν μέσα από τα χέρια.

greek_fashion5

Το όνειρο της Σίσσυς Χριστίδου για τη δημιουργία της δικής της σειράς ρούχων έγινε πραγματικότητα το Μάρτιο του 2014 και το πάθος της για αυτό συνεχίζει να αυξάνεται με κάθε κομμάτι που δημιουργεί. Σε κάθε συλλογή η όμορφη δημοσιογράφος σχεδιάζει ρούχα εμπνευσμένα από το προσωπικό της στυλ και από νέες τάσεις και must της κάθε σεζόν, επιλέγοντας πάντα ιδιαίτερα και ξεχωριστά high-end υφάσματα και υλικά.

Τα ρούχα απευθύνονται σε σύγχρονες δυναμικές γυναίκες με αυτοπεποίθηση, που θέλουν να πειραματιστούν με τη μόδα και να εκφράσουν την προσωπικότητα τους μέσα από το στυλ τους. Στις συλλογές κάποιος θα βρει έναν κόσμο γεμάτο μόδα, στυλ, εκκεντρικότητα και ρομαντισμό και μια ποικιλία ρούχων για cool και άνετα καθημερινά looks, καθώς και για εντυπωσιακές βραδινές εμφανίσεις. Σκοπός είναι να κάνει τη γυναίκα να αισθάνεται όμορφη και εντυπωσιακή κάθε στιγμή της ημέρας, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τον ελληνικό σωματότυπο και τους τρόπους ανάδειξης του.

Τι σημαίνει το στιλ για σας;

Θεωρώ οτι το στυλ είναι οι προσωπικές επιλογές του καθενός επηρεασμένες και συνδυασμένες με τις τρέχουσες τάσεις της μόδας, οι οποίες αποτυπώνονται στα outfits του. Φυσικά, δηλώνω υπέρμαχος της «θεωρίας» οτι το στυλ δεν έχει ανάγκη τις τάσεις τη μόδας και ο καθένας μπορεί είναι stylish, αρκεί να μπορεί να υποστηρίζει τις επιλογές του και να εκφράζει μία στιλιστική άποψη μέσω αυτών και γιατί όχι να δημιουργεί νέες τάσεις.

greek_fashion6

Η μόδα είναι στο DNA του Έλληνα;

Πιστεύω οτι πλέον όχι απλά είναι στο DNA του αλλά έχει γίνει τρόπος ζωής. Βλέπω καθημερινά στο κατάστημα που διατηρώ όλες τις κοπέλες που έρχονται να ψωνίσουν και μου κάνει εντύπωση το πόσο περιποιημένες είναι. Δεν χρειάζεται να φτιάξουν το στυλ τους, παρά μόνο να το αναβαθμίζουν και να το ανανεώνουν.

Είναι εύκολο κατά τη γνώμη σας να ντυθείς ωραία, αλλά και οικονομικά;

Αν κάνεις έξυπνες αγορές, ναι είναι πολύ εύκολο. Χρειάζεται λίγο γούστο και ικανότητα να συνδυάζεις τα ρούχα. Αυτή είναι μία πολιτική που εφαρμόζω κι εγώ στις συλλογές μου. Εάν, δηλαδή, ένα ρούχο κόστιζεί ακριβά δεν το συμπεριλαμβάνω στη συλλογή μου γι αυτό τον λόγο.. Εκτός αν μου αρέσει πάρα πολύ και το πιστεύω σαν κομμάτι!

Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο κορίτσι που ακόμα ψάχνει να βρει ποιο είναι το στυλ του;

Δεν νομίζω πως υπάρχει κάποια συμβουλή. Ή μάλλον μπορεί και να υπάρχει. Να βρει ένα στυλ που να την κάνει να νιώθει άνετα και να εκφράζει τον εαυτό της μέσα από αυτό. Αυτό συνεπάγεται και αύξηση της αυτοπεποίθησης άρα και ανάδειξη των ρούχων που επιλέγει. Πώς αντιδράτε όταν βλέπετε μια κακόγουστα, ντυμένη, γυναίκα στο δρόμο; Δεν αντιδρώ. Θεωρώ ότι όλες μας έχουμε το δικαίωμα να έχουμε μία κακή μέρα.

greek_fashion7

Η Kathy Heyndels ίδρυσε το πρώτο της atelier στις Βρυξέλλες το 1956 σχεδιάζοντας δημιουργίες υψηλής ραπτικής και νυφικά. Το 1983 επέστρεψε στη γενέτειρα της, την Αθήνα, όπου και άνοιξε το atelier της στο Κολωνάκι. Ο Γιάννης Τόγκος, γιός της Kathy Heyndels, αρχίζει να αναλαμβάνει δράση στον οίκο από τις αρχές του 1989. Η επιθυμία του να συμβάλει στην περαιτέρω εξέλιξη του οίκου τον ώθησε στη δημιουργία της πρώτης συλλογής prêt a porter.

Το μυστικό της επιτυχίας του οφείλεται στην δική του αίσθηση του στυλ αλλά και στη δυνατότητα που προσφέρει σε όλες τις γυναίκες μέσω των tailor made δημιουργιών, προσαρμόζοντας με αυτό τον τρόπο την εκάστοτε μόδα στο δικό τους μοναδικό στυλ. Τα τελευταία χρόνια, φιλοσοφία του οίκου είναι η δημιουργία, μικρών πολυτελών πολύ-χώρων, οπού η σύγχρονη γυναίκα μπορεί να αφεθεί και να ανακαλύψει τη γοητεία και την κομψότητα που θα αναδυθούν από τις επιλογές που της προσφέρονται.

Οι δημιουργίες απευθύνονται δε στη γυναίκα που δίνει την ίδια σημασία στη προσωπική της ζωή όσο και στη δημόσια εικόνα της και ενώ είναι ενημερωμένη για τις τάσεις της μόδας, δεν γίνεται θύμα της, με αποτέλεσμα να δείχνει εξαιρετικά κομψή και γοητευτική σε κάθε περίσταση.

Μπορεί ένα ελληνικό brand να ανταγωνιστεί τις μεγάλες διεθνείς αλυσίδες;

Σε έμπνευση ίσως μπορεί αλλά σίγουρα, όχι σε παγκόσμια διαφήμιση και σε τζίρο. Επίσης, τα εργοστάσια υφασμάτων και υλικών θα προσπαθήσουν πρώτα να πουλήσουν στα μεγάλα brand του εξωτερικού, οπότε έχουν καλύτερη και γρηγορότερη ενημέρωση.

Θεωρείτε ότι η μόδα στην Ελλάδα περνάει κρίση;

Η Ελλάδα περνά μεγάλη και ατελείωτη κρίση, οπότε όσοι Έλληνες σχεδιαστές απευθύνονται στην εγχώρια αγορά είναι σε μεγάλη δυσκολία.

Πόσο άλλαξε η κρίση τη σχέση μας με τη μόδα;

Η κρίση μας έχει κάνει να έχουμε λιγότερο κέφι και να είμαστε πιο επιφυλακτικοί στις αγορές μας. Βέβαια, η όρεξη για δημιουργία είναι ευτυχώς πολύ μεγαλύτερη παρολου τις δυσκολίες

 

Πηγή: KoolNews

Leave a Comment