volkswagen_id3_2020_uk-23
Αυτοκίνητα

VW ID3: οδηγήσαμε το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο

Από τον Γιώργο Λιόκαλο (www.test-drive.gr)
Οδηγάμε το  Ηλεκτροκίνητο VW ID3

Περάσανε πάνω από τρία χρόνια από την προηγούμενη φορά που έπεσε στα χέρια μου ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ήταν επίσης ένα αυτοκίνητο της VW και μάλιστα το δημοφιλές Golf

Η VW πήρε ουσιαστικά ένα έτοιμο αυτοκίνητο που είχε στον στόλο της και το μετέτρεψε σε ηλεκτρικό. Το ID3 είναι ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε από την αρχή για ηλεκτροκίνητο και είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στον ηλεκτρικό καλούπι (MEB) της Volkswagen.

Παραλαμβάνω το ID3 από την τοπική αντιπροσωπεία VW (Σταρένιος Δημήτρης ΙΚΕ στα Τρια Μοναστήρια). Αρχικά να πω ότι το περίμενα μικρότερο. Από τις φωτογραφίες που είχα δει το υπολόγιζα λίγο μεγαλύτερο από το UP. To μήκος του είναι 4,26m λίγο μεγαλύτερο δηλαδή από το Golf 6(4,20m) . Γίνεται μια γρήγορη ενημέρωση από τον Ηρακλή (Υπεύθυνο της VW) για τις ρυθμίσεις, τις επιλογές, την έκδοση που είχαμε στην διάθεση μας και λίγα λόγια για τις επιδόσεις. Πιέζω λίγο το πεντάλ του γκαζιού και το ID3 ξεκινάει να ρολάρει. Και ενώ γνωρίζω ότι οδηγώ ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν  παύω να έχω τεντωμένα τα αυτιά μου για να ακούσω τον κινητήρα να δουλεύει. Είναι μια συνήθεια πολλών ετών και δεν είναι εύκολο να αποκοπείς έτσι εύκολα.

Στην Εθνική οδό

Από την έξοδο της αντιπροσωπείας μέχρι την είσοδο για την εθνική οδό είναι μερικές δεκάδες μέτρα. Ακινητοποιώ το όχημα στην ευθεία και ξεκινάω τις εκκινήσεις. 7,3 δευτερόλεπτα λένε τα χαρτιά για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα. Κοιτάω την εφαρμογή που κάνει τις μετρήσεις, 7,3 δευτερόλεπτα! Δεν χρειάζεται να είσαι ικανός οδηγός για να τον πετύχεις αυτό το χρόνο καθότι δεν υπάρχει απομόνωση ούτε ταχύτητες, απλά κολλάς το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα και οι 204 ίπποι και τα 31,6 κιλά ροπής σε κολλάνε στο κάθισμα φτάνοντας τα 0,3G . Δεν ξέρω πόσες εκκινήσεις έκανα αλλά τις διασκέδασα όλες. Το κοντέρ ανεβάζει τα χιλιόμετρα γοργά και σε περίπου 20 δευτερόλεπτα δείχνει 160 και σταματάει η επιτάχυνση γιατί αυτή είναι η τελική του. Δεν είναι λίγα αλλά με 204 ίππους και τόσο καλή επιτάχυνση περίμενα να πηγαίνει περισσότερο.

Επαρχιακό Δίκτυο

Επόμενο τερέν ο επαρχιακός δρόμος με ανηφόρες, και πολλές στροφές. Το ID3 έχει πίσω κίνηση και επιταχύνοντας σε ανηφορικό δρόμο νιώθεις σαν να σε σπρώχνουν. Η δύναμη είναι εντυπωσιακή και το anti-spin επεμβαίνει συνέχεια. Στις απότομες στροφές (πέταλα) πατάς τέρμα το γκάζι αλλά το ID3 επιταχύνει ομαλά μέχρι να ισιώσει το αυτοκίνητο και μετά αποδίδει το 100%, έτσι σε κρατάει ασφαλή στο δρόμο. Γενικά το αυτοκίνητο και στον επαρχιακό δρόμο αλλά και στην εθνική οδό έχει άριστη συμπεριφορά λόγο της πολύ καλής αναλογίας βάρους που είναι πολύ κοντά στο 50:50 (μπρος-πίσω) πράγμα σπάνιο για καθημερινό αυτοκίνητο. Το πεντάλ του φρένου θέλει λίγη εξοικείωση, ο λόγος είναι ότι έχει μεγάλη διαδρομή και είναι πολύ προοδευτικό και αυτό συμβαίνει γιατί κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος φορτίζει η μπαταρία. Ένας άλλος τρόπος που φορτίζει η μπαταρία εν κινήσει είναι να επιλέξουμε στο κιβώτιο την επιλογή “B”. Το “B” συμβολίζει το Brake, και αυτό που κάνει είναι όταν αφήνουμε το γκάζι είναι να φρενάρει αρκετά όπως και ένα συμβατικό αυτοκίνητο όταν αφήνουμε το γκάζι σε σχετικά ψηλές στροφές.

Μέσα στην πόλη

Από το επαρχιακό δίκτυο μπήκαμε στην κίνηση της πόλης όπου το αυτοκίνητο θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Νόμιζα ότι το επαρχιακό δίκτυο είναι το ατού του αλλά στην πόλη πραγματικά ξεδίπλωσε τις αρετές του. Μηδέν ρύπους και αθόρυβη λειτουργία αν είσαι υπερήφανος οικολόγος αλλά και 204 ίπποι με το που πατήσεις το γκάζι αν εθισμένος στις επιταχύνσεις. Άνετο στο οδόστρωμα, και ευκολία στις μανούβρες λόγο της μικρής ακτίνας που κάνει στον κύκλο στροφής. Διαθέτει μπροστινό άξονα McPherson και σύνθετη σχεδίαση πέντε συνδέσμων στο πίσω μέρος. Παρά τους μεγάλους τροχούς (19άρηδες), ο κύκλος περιστροφής του είναι μόλις 10,2 μέτρα. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά που θυμίζει SUV και έχει πολύ  μεγάλο οπτικό πεδίο. Ένα άλλο στοιχείο που βρήκα πολύ λειτουργικό είναι το σύστημα Keyless, η λειτουργία δηλαδή που έχεις το κλειδί στην τσέπη χωρίς να το χρησιμοποιείς. Αυτό που ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα Keyless συστήματα είναι ότι με το που ακινητοποιήσετε το ID3 δεν χρειάζεται να κάνει κάτι ο οδηγός, απλά ανοίγει την πόρτα και το αυτοκίνητο αυτόματα ενεργοποιεί το χειρόφρενο και απενεργοποιεί το όχημα. Επίσης το ID3 έχει μόνο μια σχέση στο κιβώτιο, την “D” (Drive) αυτό σημαίνει ότι μέσα στην πόλη είναι πιο ξεκούραστο ακόμα  και από ένα αυτόματο κιβώτιο πολλών σχέσεων.

Και άλλα νούμερα

Η έκδοση που είχαμε στην διάθεση μας ήταν η 1st Edition με το πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Συνολικά ο η VW προσφέρει 8 διαφορετικές εκδόσεις +1 αυτή που είχαμε εμείς που είναι η 1η έκδοση προώθησης (μέχρι εξάντλησης).

Η αυτονομία της μπαταρίας (της δικιάς μας έκδοσης) είναι 420 χιλιόμετρα (58 kWh) αλλά υπάρχει διαθέσιμη (σε άλλη έκδοση) και μπαταρία 77 kWh που ανεβάζει την αυτονομία στα 549 χιλιόμετρα.

To Κόστος φόρτισης είναι περίπου 4 ευρώ για πλήρη φόρτιση και αυτονομία 420 χιλιόμετρα (υπο νορμάλ συνθήκες).

Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,27 συμβάλλει σημαντικά στη μεγάλη αυτονομία.

Το ID.3 λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό μέσω του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών, της κεντρικής οθόνης αφής 10 ιντσών ή του «Hello ID», έξυπνος φωνητικός έλεγχος.

Το ID.3 μπορεί να φορτιστεί τόσο με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) όσο και με συνεχές ρεύμα (DC) και έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης. Η κορυφαία έκδοση φορτίζει σε μόλις 30 λεπτά για αυτονομία 350 χλμ.

Η Volkswagen θέλει να είναι ηγέτης στην αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας παγκοσμίως. Ο Όμιλος σχεδιάζει να λανσάρει έως και 75 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2029. Γι’αυτό κάνει επενδύσεις 33 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2024.

Ασυνήθιστο για τέτοια κλάση αυτοκινήτου οι τεράστιες ζάντες 19ιντσών με ελαστικά 215/50-19.

Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 385 λίτρα αποσκευών και ο όγκος του μπορεί να αυξηθεί στα 1.267 λίτρα αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα

Η VW εγγυάται ότι η μπαταρία θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια λειτουργίας ή χιλιομετρική απόσταση 160.000 χλμ.

Επίλογος

Με το ID3 διάνυσα τα περισσότερα χιλιόμετρα από τα αυτοκίνητα που έχω δοκιμάσει. Είναι η διαφορετικότητα, είναι το μέλλον που ήρθε. Μας προετοιμάζει το πώς θα κυκλοφορούμε σε μερικά χρόνια όλοι, και είναι πιο κοντά απ’όσο υπολογίζουμε. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παρουσιάσει χρονικό πλάνο αντικατάστασης των κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες. Υπάρχουν επίσης εταιρίες που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς κινητήρες στα αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρες (π.χ η εταιρία EV West) .

Η τιμές ξεκινάνε από 36.100. Αλλά υπάρχει κρατική πράσινη επιδότηση ρίχνοντας την τιμή κάτω από τις 30.000. Σε αυτά τα χρήματα αγοράζετε την αρχική έκδοση με επίσης 204 ίππους και την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας όπως το αυτοκίνητο δοκιμής με 420 χιλιόμετρα αυτονομίας. Το αυτοκίνητο δοκιμής στοιχίζει με την έκπτωση λίγο πάνω από τις 39.000 ευρώ.  Πάντως για τους υποψήφιους αγοραστές προτείνουμε να μην χάνουν χρόνο γιατί η πράσινη επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα τελειώσει κάποια στιγμή, έτσι όσοι αγοράσουν με την έκπτωση θα κερδίσουν στην μεταπολιτική αξία.

Η οδήγηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μια μοναδική εμπειρία και σας προτείνουμε να το δοκιμάσετε οδηγώντας το με μια επίσκεψη στην αντιπροσωπία VW Σταρένιος Δημήτρης ΙΚΕ στα Τρία Μοναστήρια Ρεθύμνου (ή στις τοπικές αντιπροσωπίες αν είστε εκτός Ρεθύμνου)

+

πλούσιος εξοπλισμός
19άρες ζάντες
η πληροφόρηση από την 10΄΄ οθόνη αφής
επιδόσεις
Keyless σύστημα
Μεγάλο οπτικό πεδίο

αυτονομία
κατάργηση του παραδοσιακού σέρβις
Τιμή (χωρίς την έκπτωση)
τελική ταχύτητα

Περισσότερα στην ιστοσελίδα www.test-drive.gr

Ευχαριστούμε θερμά την αντιπροσωπία της VW Σταρένιος Δημήτρης ΙΚΕ στα Τρία Μοναστήρια Ρεθύμνου (τηλ. 28310-27170) για την παραχώρηση του ID3

Φωτογραφίες

01. Ο ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 204 ίππους!

02. Μικρή οθόνη για τα όργανα με όλες τις πληροφορίες και δεξιά μια οθόνη 10 ιντσών που συνδέεται με το διαδίκτυο και παρέχει πολλές πληροφορίες για την λειτουργία του αυτοκινήτου, GPS, Κλιματισμός και πολλά ακόμα

 

Related posts

Η Mercedes C350e απέτυχε στο Moose Test

Τι μπορεί να συμβεί αν οδηγείς σε έναν παγωμένο δρόμο

Το πρώτο Focus RS

Leave a Comment