Ανδρας

H σωστή profile pic εκτός από τα ερωτική, μπορεί να βελτιώσει και την επαγγελματική σου ζωή

Πώς η φωτογραφία σου στο Facebook μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις δουλειά

 

Η επιλογή της σωστής profile pic που θα εμφανιστεί στη σελίδα σου στα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί μια υπόθεση δύσκολη όσο και χρονοβόρα -ενδεικτικά μόνο να αναφέρουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι που «παλεύουν» για ώρες μέχρι να πετύχουν την τέλεια selfie, ενώ κάποιοι δε διστάζουν ακόμη και να ζητήσουν τη συνδρομή επαγγελματία φωτογράφου προκειμένου να «ποστάρουν» μια αναλόγων προδιαγραφών λήψη στο προφίλ τους στο LinkedIn.

Ωστόσο, προτού βιαστείς να χαρακτηρίσεις όλα αυτά υπερβολές και τους τύπους που καταπιάνονται τόσο σοβαρά με το συγκεκριμένο ζήτημα επιεικώς «ψώνια», καλό θα ήταν να γνωρίζεις ότι η επιμονή στην τέλεια selfie μπορεί να έχει ουσιαστικό αντίκρiσμα. Τουλάχιστον αν πιστέψουμε τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γάνδης στο Βέλγιο, οι οποίοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η profile pic σου στο Facebook μπορεί όντως να επηρεάσει το πόσο γρήγορα θα βρεις δουλειά.

Για τις ανάγκες της μελέτης τους, οι επιστήμονες του βελγικού Πανεπιστημίου δημιούργησαν τέσσερα ψεύτικα προφίλ ανθρώπων που υποτίθεται ότι έψαχναν για δουλειά, οι οποίοι (επίσης υποτίθεται ότι) διέθεταν τα ίδια ακριβώς προσόντα. Εν συνεχεία, οι ερευνητές συμπλήρωσαν κι έστειλαν 2000 αιτήσεις προς διάφορους εργοδότες. Να σημειωθεί ακόμη ότι αν κάποιος από τους εργοδότες αναζητούσε κάποιον από τους «υποψηφίους» μέσω της Google ή του Facebook, η μοναδική πληροφορία στην οποία μπορούσε να έχει πρόσβαση ήταν το όνομα και η φωτογραφία του. Οι λήψεις τις οποίες χρησιμοποίησαν οι ερευνητές για το πείραμά τους ήταν αυτές εδώ:

Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες, οι φωτογραφίες των κυρίων στα αριστερά θεωρούνται «ευχάριστες» ενώ αυτών στα δεξιά «δυσάρεστες». Κατόπιν της ολοκλήρωσης της έρευνας και της επεξεργασίας των στοιχείων, λοιπόν, προέκυψε το εξής ενδιαφέρον συμπέρασμα: ότι οι αιτήσεις για δουλειά που σχετίζονταν με τις «ευχάριστες» φωτογραφίες είχαν «κατά 21% καλύτερη ανταπόκριση από ενδιαφερόμενους εργοδότες» (σ.σ. κάτι που, επί της ουσίας, σημαίνει ότι κάποιος «υποψήφιος» με «ευχάριστη» φωτό είχε μεγαλύτερες πιθανότητες να κληθεί για συνέντευξη).

Με βάση όλα αυτά, λοιπόν, μπορούμε να καταλήξουμε στα εξής χρήσιμα συμπεράσματα: Πρώτον και κύριο ότι οι εργοδότες όντως χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποκτήσουν μια γενική ιδέα του τι είδους άνθρωπος είναι κάποιος υποψήφιος υπάλληλος προτού τον καλέσουν για συνέντευξη. Δεύτερον, όπως όλοι οι άνθρωποι, έτσι και κάποιος εργοδότης είναι πιθανό να εξάγει (βιαστικά) συμπεράσματα για το άτομό που ενδιαφέρεται να προσλάβει από μόνο και μια εικόνα του.

Να σημειώσουμε ακόμη ότι, σύμφωνα πάντα με τα ευρήματα της έρευνας, η ποιότητα της εκάστοτε φωτογραφίας φάνηκε να παίζει ρόλο στον τρόπο που καθένας από τους 195 εργοδότες που συμμετείχαν στην έρευνα «βαθμολογούσε» καθέναν από τους υποψηφίους εργαζομένους ως προς τους λεγόμενους πέντε παράγοντες της προσωπικότητας (Εξωστρέφεια, Συγκαταβατικότητα, Ευσυνειδήσιά, Συναισθηματική Σταθερότητα, και Δεκτικότητα στην Εμπειρία) αλλά και ως προς το πόσο ελκυστικός θεωρούνταν αυτός.

Πώς μπορείς να εκμεταλλευτρείς όλη αυτή τη γνώση προς όφελός σου; Κατ’ αρχάς, φρόντισε στην φωτογραφία του προφίλ σου να φαίνεσαι χαμογελαστός αλλά και να έχεις πιο «ανοικτή» στάση σώματος. Επιπλέον, λάβε υπόψη ότι μια φωτογραφία στην οποία φαίνεσαι να περνάς καλά μπορεί επίσης να κάνει τη διαφορά, αρκεί βέβαια να μη φαίνεται ότι έχεις ξεπεράσει τα όρια της κοσμιότητας.

Και όχι, στην περίπτωση που το σκέφτεσαι, εκείνη η φωτό που έχεις βγάλει στη Μύκονο αγκαλιά με τον πελεκάνο δεν εμπίπτει στη συγκεκριμένη κατηγορία…

Related posts

5 απλές συμβουλές για λευκά δόντια

O Beckham στα γήπεδα για καλό σκοπό

Το ομοίωμα που παρήγγειλε ο Κριστιάνο Ρονάλντο

Leave a Comment